موفقیت مالی بزرگ IO Interactive با بازی هیتمن ۳

Hitman3 Cover

بازی هیتمن ۳

استودیو IO Interactive در سال مالی اخیر خود به ۷۸ میلیون دلار درآمد خالص دست پیدا کرده است که افزایش ۱۳۶ درصدی نسبت به درآمد شرکت در سال مالی قبلی را نشان داده است.

سازندگان هیتمن ۳ موفق‌ترین سال تاریخ شرکت از لحاظ سودهی مالی را پشت سر گذاشتند. وقتی استودیو IO Interactive از وابستگی به ناشرهای بزرگ فاصله گرفت تا بیشتر روی پای خود بایستد. همه می‌دانستند که چالش بزرگی را پذیرفته است. اما تأسیس یک شعبه‌ی جدید در شهری دیگر استقبال منتقدها و کاربرها از بازی Hitman 3 و سپرده شدن پروژه‌ی جدید ۰۰۷ به اعضای این تیم نشان دادند که اوضاع به خوبی برای آن‌ها پیش می‌رود.

در جدیدترین سال مالی به پایان رسیده‌ی IO Interactive این شرکت توانست به ۷۸ میلیون دلار درآمد دست پیدا کند. درحالی‌ که درآمد استودیو طی سال مال قبلی آن ۳۳ میلیون دلار بود. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید سود خالص سازندگان بازی Hitman 3 در سال مال اخیر به ۴۲ میلیون دلار رسیده و در سال مال قبلی فقط ۱.۸ میلیون دلار بوده است . شرکت IO Interactive چندین و چند هفته‌ی قبل گفت که درآمد هیتمن ۳ بیشتر از سه برابر بودجه‌ی تولید آن بوده است. این بازی در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ به بازار آمد.

 

Hitman 3

 

استودیو IO Interactive سابقه‌ی همکاری با شرکت Eidos Interactive، الکترونیک آرتز، شرکت Feral Interactive، اسکوئر انیکس و برادران وارنر را دارد. اما بازی Hitman 3 را به‌ صورت مستقیم به بازار فرستاد و سازنده و ناشر اصلی بازی جیمز باند هم خواهد بود. البته IO Interactive گزینه‌ی همکاری با شرکت‌های دیگر برای تبدیل شدن آن‌ها به ناشر بازی را از روی میز برنداشته است. ولی ثابت کرد که واقعا می‌تواند ناشر آثار خود باشد و بدون هیچ‌ گونه تعلق داشتن کامل به هر شرکت بزرگ دیگر کار کند.

ما به‌ صورت رسمی می‌دانیم که علاوه‌بر بازی ۰۰۷ جدید و محتواهای بیشتر برای بازی Hitman 3، شرکت IO Interactive یک پروژه‌ی دیگر هم دارد که هنوز آن را به گیمرها معرفی نکرده است. این استودیو باور دارد که طی کل سال مال جاری که ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) تمام می‌شود، بین ۳۱ تا ۳۸ میلیون دلار درآمد داشته باشد. بالاخره طبیعی است که وقتی در سال مالی قبلی آن‌ها یک بازی AAA عرضه کردند و در سال مال فعلی محصول جدیدی ندارند. انتظارات مالی خود را به درستی تنظیم کنند.

فراموش نکنید که اکنون شرکت IO Interactive بزرگ‌تر از همیشه شده  و هم در شهر مالمو کشور سوئد و هم در شهر بارسلونا کشور اسپانیا استودیو دارد. به همین خاطر می‌تواند همزمان کار روی چند پروژه را جلو ببرد.


خرید اکانت ماینکرافت NON FULL ACCESS

برچسب ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X
question