کونامی با تیم سازنده بازی The Medium

the medium 1

بازی The Medium

شرکت بلوبر تیم و شرکت کونامی قرارداد همکاری استراتژیک را امضا کرده‌اند. در نتیجه ممکن است که سازندگان بازی Layers of Fear مشغول ساخت بازی سایلنت هیل جدید باشند.

The Medium، بازی جدید استودیو بلوبر، چند روز پیش منتشر شد و با ایده‌های جالبش سعی در ارائه تجربه‌ای ترسناک دارد که بی‌شباهت به آثاری چون سایلنت هیل نیست. اما بازی چقدر در این زمینه موفق ظاهر می‌شود.

به‌صورت رسمی اعلام شد که سازندگان بازی The Medium و دو بازی Layers of Fear اکنون قراردادی گسترده با شرکت ژاپنی کونامی دارند. استودیو بازی‌سازی Bloober Team طی سال‌های آتی با این قرارداد، مشغول ساخت چند محتوا انتخاب‌شده با همکاری کونامی خواهد بود. رئیس بلوبر تیم گفت: «این یک روز تاریخی برای من و نقطه‌ی اوج سال‌ها کار ما است. همین که شرکتی به شهرت کونامی تصمیم گرفت که با بلوبر تیم وارد همکاری استراتژیک شود نشان می‌دهد که ما هم به یکی از برترین استودیوهای بازی‌سازی در سطح جهان تبدیل شده‌ایم. یکی از مهم‌ترین مهره‌های بازار بازی‌های ویدیویی».

رئیس کونامی هم در بیانیه‌ای جداگانه نوشته: «ما مشغول ارائه‌ی محتواهای سرگرم‌ کننده‌ی یگانه و روش‌های مختلف برای لذت بردن از آن‌ها با استفاده از شناخت خود از تکنولوژی بوده‌ایم. انتظار می‌رود که در آینده‌ی صنعت سرگرمی‌های دیجیتال تغییرات بزرگی در سطح تجاری رخ بدهند. ما مشتاق ترکیب هویت و قدرت بلوبر تیم و کونامی برای تولید محتوا در بالاترین سطح هستیم». Bloober Team در اوایل سال ۲۰۲۱ گفت که دارد روی یک بازی ترسناک متعلق به شرکتی بسیار معروف کار می‌کند.

بلوبر تیم و کونامی فعلا هیچ بازی ویدیویی به‌خصوص را به‌صورت رسمی معرفی نکردند. اما وقتی بلوبر انقدر به کونامی نزدیک شده است. طرفدارها شایعات مربوط‌به ماه‌ها قبل را به یاد می‌آورند که خبر از ساخت احتمالی یک بازی Silent Hill توسط بلوبر تیم می‌دادند. البته همچنان رسانه VGC می‌گوید که همزمان با ساخت یک سایلنت هیل توسط استودیو Bloober Team، یک شرکت ژاپنی برجسته هم روی بازی Silent Hill خود کار می‌کند.

 

Mario and Rabbids

 

برای طرفداران بازی‌های ترسناک، بلوبر اسم شناخته‌ای شده‌ایl میباشد. این استودیو در سال‌های اخیر آثار مختلفی از Layers of Fear گرفته تا Observor و Blair Witch را ساخته که برخی تجربه‌های موفقی به‌حساب می‌آیند و برخی هم در سطح پایین‌تری قرار دارند. با این حال The Medium، ساخته جدید این استودیو از چند جهت اثر متفاوتی برای آن‌ها میباشد.

اول اینکه بلوبر این اثر را مهم‌ترین ساخته خودش تا امروز معرفی کرده و جدا از آن نمایش‌های جالب بازی که ایده متفاوت آن برای جریان داشتن همزمان در دو جهان مختلف را به‌تصویر می‌کشیدند و همینطور منتشر شدنش برای ایکس باکس سری ایکس | اس و همینطور پی‌سی و زدن قید انتشار روی کنسول‌های نسل هشت، موارد دیگری هستند که مدیوم را به بازی مورد‌انتظاری تبدیل میکند.

مدیوم، از آن دست بازی‌هایی است که خیلی خوب از همان ابتدا بازیکن را درگیر داستان و جهانش می‌کند. هرچند به گفته خودِ ماریَن، شخصیت اصلی بازی، همه‌چیز از مرگ یک دختر آغاز شد اما برای ما وقایع مدیوم با مرگ شخصیتی به اسم جک شروع می‌شوند و باید با کنترل مارین او را آماده سفری ابدی کنیم. اما همه‌چیز به این سادگی نیست و تماسی مرموز پای مارین را به منطقه‌ای می‌کشاند که سرآغازی برای اتفاقات عجیب و غریب بازی است.

اگر بخواهیم یک نقطه قوت اصلی برای مدیوم ذکر کنیم، بدون شک داستان و روایت آن اصلی‌ترین ویژگی مثبت ساخته جدید استودیو بلوبر خواهد بود. داستان بازی از همان ابتدا پُر رمز و راز و شدیدا درگیر‌کننده آغاز می‌شود و با ریتمی کاملا مناسب، در ادامه هم بازیکن را با خود همراه می‌کند. در مواجهه با اثری که فضای راز آلودی دارد طبیعتا سوالات زیادی برای بازیکن ایجاد می‌شوند و اینکه بازی چقدر خوب بتواند جواب این سوال‌ها را بدهد اهمیت پیدا می‌کند. خوشبختانه مدیوم تا حد زیادی در این زمینه موفق است و بسیاری از ابهاماتی را که خودش برای بازیکن ایجاد کرده به مرور زمان و در قالب یادداشت‌ها، بازسازی صحنه‌هایی از گذشته، امکان بررسی کردن اتفاقاتی که به‌ شکلی به یک جسم مربوط می‌شوند و همه این‌ها از ابزار‌های روایت داستان به‌ حساب می‌آیند رمزگشایی میشود.

 


خرید بازی Dying light

برچسب ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X
question