شرکت بتسدا در جریان یک بیانیه اعلام کرده که بهروزرسانی نسل نهمی بازی The Elder Scrolls Online با تأخیر دردسترس گیمرها قرار خواهد گرفت.
بازی The Elder Scrolls Online
شرکت بتسدا (Bethesda Softworks) کار خود را در سال ۱۹۸۶ (۱۳۶۵ شمسی) آغاز کرد. شرکت عظیمی که این روزها میشناسیم، در سالهای اولیه بازیهای نهچندان مطرحی چون Gridiron را تولید میکرد و در اوایل کار خود درکنار بازیهای بیکیفیتی مثل نسخه NES بازی «تنها در خانه» و بازی ?Where’s Waldo، آثار متوسطی چون بازی The Terminator برای سیستمعامل داس را هم تهیه کرد. ولی این اولین نسخه از مجموعه الدر اسکرولز (The Elder Scrolls) بود که توانست باعث شهرت بتسدا شود و زمینه را برای رشد و گسترش این استودیو فراهم کند که تا به امروز شاهد یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده و ناشر بازیهای ویدیویی باشیم.
در گذشته، شرکت بتسدا (Bethesda)، سازنده و ناشر این بازی، اعلام کرده بود که در تاریخ ۱۸ خرداد ماه (هشت ژوئن) آپدیت نسل نهمی این بازی برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. درواقع این آپدیت قرار بود درکنار بهروزرسانی Blackwood در دسترس کاربران قرار بگیرد ولی به تاخیر افتاد.
این در حالی است که بتسدا در بیانیه جدید خود اعلام کرده که بهروزرسانی نسل نهمی الدر اسکرولز آنلاین یک هفته دیرتر عرضه خواهد شد بهعبارتی کاربران پلتفرمهای ذکر شده در تاریخ ۲۵ خرداد ماه (۱۵ ژوئن) باید منتظر این بهروزرسانی باشند. بتسدا در بیانیه خود اعلام کرده که دلیل این تأخیر، توجه بیشتر کاربران به هر دو آپدیت است.
۲۵ مارس ۱۹۹۴ (۵ فروردین ۱۳۷۳) روزی بود که بازی الدر اسکرولز منتشر شد و تا امروز هم شاهد تولید بازیهای با کیفیت و جذابی از این مجموعه بودهایم. به مناسب ۲۵ سالگی یکی از بزرگترین مجموعه بازیهای این صنعت، سری زدهایم به نسخههای مختلف الدر اسکرولز و در قالب ۲۵ بخش، نگاهی داریم به این آثار عظیم سبک نقشآفرینی. با زومجی همراه باشید.
ازطرفی کاربران کامپیوتر، مک و گوگل استیدیا در تاریخ ۱۱ خرداد ماه (یک ژوئن) آپدیت Blackwood را دریافت خواهند کرد. یک هفته بعد، کاربران پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان میتوانند محتویات جدید درنظر گرفته شده را تجربه کنند. از دیگر تغییرات آینده بازی The Elder Scrolls Online هم میتوان به اضافه شدن سیستم Endeavors اشاره کرد. در جریان این سیستم بازیکنان میتوانند آیتمهایی را که درگذشته با پول واقعی و لوت باکسها بهدست میآمدند، بدون پرداخت هزینهای کسب کنند.
اولین نسخه از سری الدر اسکرولز با عنوان The Elder Scrolls: Arena در ابتدا قرار بود به شکل دیگری تولید شود و بتسدا قصد ساخت اثری را داشت که پیرامون نبردهای گلادیاتورها در میدانهای مبارزه جریان داشته باشد، موضوعی که پسوند بازی هم به آن اشاره دارد. این مبارزات قرار بود به شکل تیمی انجام شود و بازیکن با هدایت تیمی از گلادیاتورها در طول نبردهای نوبتی (Turn-Based) در مناطق مختلف پیروز شود و درنهایت لقب قهرمان بزرگ Imperial City را از آن خود کند. البته درکنار بخش اصلی بازی، مأموریتهای جانبی هم در نظر گرفته شده بود که بعدها همین مأموریتها به تدریج نظر تیم سازنده را به خود جلب کردند و کمکم تعداد آنها بیشتر شد و روی بخش اصلی بازی سایه انداختند؛ مأموریتهایی که در سیاهچالها و شهرهای مختلف جریان داشتند و با گستردهتر شدن آنها در طول ساخت بازی، الدر اسکرولز به اثری نقشآفرینی با حال و هوای بازی Ultima Underworld تبدیل شد.