تجربه یکی از بازی‌ های واقعیت مجازی و رایگان PS Plus با کنترلر

the persistence vr game poster

بازی The Persistence

بازی واقعیت مجازی The Persistence برای کاربران پلی استیشن پلاس در ماه نوامبر رایگان شده و جالب اینکه این بازی بدون استفاده از پلی استیشن VR هم قابل تجربه میباشد.

سونی دیروز به‌ صورت رسمی از فهرست بازی‌های رایگان سرویس پلی استیشن پلاس در ماه نوامبر رونمایی کرد. از ۶ بازی رایگان این ماه، ۳ مورد آن‌ها آثار پلی استیشن VR هستند و به همین خاطر احتمالا بیشتر گیمرها قادر به تجربه‌ی آن‌ها نیستند. حالا اما خبر رسیده که یکی از آن بازی‌ها را می‌توان با کنترلر هم بازی کرد. بازی مذکور همان The Persistence اثر استودیوی Firesprite سونی میباشد که کسانی که علاقه یا امکان تجربه‌ی آن را به‌ صورت واقعیت مجازی ندارد می‌توانند آن را با وضوح تصویر ۴K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه روی تلویزیون خود اجرا کنند.

 

بازی مجازی The Persistence

 

نسخه‌ای از بازی The Persistence که برای مشترکین PS Plus رایگان شده است. نسخه‌ی Complete Edition میباشد که نسبت به بازی پایه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. شامل محتوا و ویژگی‌های بیشتری می‌شود. ازجمله امکان تجربه بازی بدون استفاده از PSVR، حالت کمپین پلاس (نیو گیم پلاس) و چند حالت جدید بازی. نسخه‌ی کامپلیت ادیشن همچنین دارای موارد گرافیکی جدید مانند نورپردازی بهبودیافته، موشن بلر، افکت ذرات معلق و chromatic aberration میباشد. با توجه‌ به این موارد می‌توان گفت حتی کسانی که The Persistence را روی صفحه‌ی تخت تلویزیون تجربه می‌کنند. احتمالا از جلوه‌های بصری آن ناراضی نخواهند بود.

The Persistence گیمرها را به ۵۰۰ سال آینده و درون یک سفینه‌‌ی فضایی ترسناک می‌برد که پرسیستنس نام دارد و به نزدیکی یک سیاه‌ چاله رسیده است. این سیاه‌چاله در حال کشیدن سفینه به سمت خود میباشد و همین موضوع باعث شده که سیستم‌های کنترل سفینه دچار اختلال شده و پرسنل آن به موجوداتی جهش‌ یافته و خون‌خوار تبدیل شوند. گیمرها در پرسیستنس در نقش یک افسر امنیتی به‌نام زیمری الدر قرار می‌گیرد و باید با مخفی‌کاری سعی کند مشکلات سفینه را برطرف کند و آن را از خطر نابودی نجات دهند. همچنین در طول بازی گیمرها به قابلیت‌ها و سلاح‌های جدیدی دست پیدا خواهند کرد.

 

بازی واقعیت مجازی The Persistence

 

برخی از المان‌های گیم‌پلی The Persistence به بازی روگ‌لایک Returnal شباهت دارند. برای عنوان مثال سفینه‌ی درون بازی دارای نوعی سیستم هوشمند میباشد که می‌تواند نقشه‌ی سفینه را تغییر دهد. پس از هربار مردن زیمری الدر و شروع دوباره‌ی بازی، ذهن او در یک بدن جدید «آپلود» می‌شود و نقشه‌ی سفینه نیز نسبت به دفعه‌ی قبل به‌شدت تغییر می‌کند. گیمرها همچنین با دستکاری زنجیره‌ی دی‌ان‌ای زیمری می‌توانند توانایی‌های جدیدی به‌ دست آورند یا قابلیت‌های دیگر کارکنان سفینه را به کاراکتر اصلی منتقل کنند.

ناگفته نماند که The Persistence علاوه‌بر پلی استیشن ۴، روی ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی نیز در دسترس خواهد بود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این بازی چه میباشد و آیا به تجربه‌ی آن تمایل دارید. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


خرید اکانت ماینکرافت SEMI FULL ACCESS

برچسب ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X
question