خریداری نتفلیکس از استودیو سازنده Oxenfree

oxenfree

بازی Oxenfree

Night School Studios، سازنده بازی Oxenfree با خریده شدن توسط نتفلیکس، به اولین استودیوی بازی‌سازی این پلتفرم سرگرمی تبدیل شده است.

نتفلیکس چند ماه پیش خبر داد که می‌خواهد به‌صورت جدی وارد حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی شود و در ابتدا قرار است بیشتر روی ساخت و انتشار بازی‌های موبایل تمرکز کند. البته این پلتفرم سرگرمی قبلا حضور کم‌ رنگی در دنیای بازی داشته با این‌حال به‌ نظر می‌رسد که آن‌ها این‌بار قصد دارند خود را به‌ عنوان یکی از بازیگران مطرح این حوزه مطرح کنند. بااینکه هنوز خیلی زود است بتوان درباره‌ی جایگاه نتفلیکس در آینده‌ی صنعت بازی قضاوت کرد. می‌توان گفت که آن‌ها سلیقه‌ی خاصی در انتخاب اولین استودیوی خود داشتند.

 

oxenfree 2 game

 

استودیوی Night School Studios به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای در وب‌ سایت خود اعلام کرده که توسط نتفلیکس خریداری شده است. نایت اسکول بیشتر به خاطر ساخت بازی‌های مستقلی چون Oxenfree و Afterparty شناخته می‌شود. البته آن‌ها آثار کم‌ترمعروف دیگری نیز در کارنامه‌ی خود دارند و مثلا قبلا یک بازی موبایلی براساس سریال مستر ربات ساخته بودند. همچنین هنوز مشخص نیست که آن‌ها قرار چه بازی‌ای برای نتفلیکس بسازند و چه زمانی شروع به ساخت آن می‌کنند. در بیانیه‌ی رسمی این استودیو می‌خوانیم:

«نایت اسکول با ساخت آثاری خاص و اصیل می‌خواهد شیوه‌های طراحی بازی و داستان‌گویی خود را بیش‌ از پیش گسترش دهد. نتفلیکس نیز که قبلا تنها پلتفرم فیلم و سریال بود و حال وارد حوزه ساخت بازی شده است. بازی‌سازانی که با آن‌ها همکاری کنند، این فرصت استثنایی را خواهند داشت که بازی‌های خود را به میلیون‌ها نفر عرضه کنند. نتفلیکس قبلا نشان داده است که برای سبک‌های مختلف داستان‌گویی ارزش قایل است. از طرفی ما خود در ساخت بازی‌های متنوع با گیم‌پلی داستان‌محور سابقه داریم و به همین خاطر پیوستن ما به نتفلیکس خیلی طبیعی اتفاق افتاد. حتی به‌نظر می‌رسد که هر دو شرکت به‌طور غریزی به این نتیجه رسیدند که باید با یکدیگر همکاری کنند.»

 

oxenfree 1

 

در ادامه‌ی بیانیه آمده است: «اینکه اولین استودیوی بازی‌سازی نتفلیکس هستیم، قطعا برای ما افتخاری است. با پیوستن به نتفلیکس نه‌تنها همچنان می‌توانیم به ساخت بازی‌های دلخواه‌مان ادامه دهیم بلکه حالا به مخاطبان بزرگ‌ترین پلتفرم سرگرمی دنیا دسترسی داریم. تیم نتفلیکس بسیار بر این موضوع تاکید دارد که ما راه‌ و‌ رسم قبلی خود را ادامه داده و دیدگاه خلاقانه‌ی خود را در ساخت بازی‌ها حفظ کنیم. ما همچنان به ساخت بازی Oxenfree 2 ادامه می‌دهیم و در آینده نیز بازی‌های جدیدی را ارائه خواهیم داد. در حال حاضر همه‌ی ما در استودیو کمی استرس توام با خوشبینی داریم. چراکه واقعا فکر می‌کنیم فرصتی به‌دست آورده‌ایم تا روی شیوه‌ی مردم برای تجربه‌ی بازی‌های داستان‌محور تاثیر مثبتی بگذاریم.»

بازی بعدی استودیوی نایت اسکول Oxenfree 2: Lost Signals خواهد بود که برای انتشار در سال ۲۰۲۲ و روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴ و پی سی برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی خریداری استودیوی نایت اسکول توسط نتفلیکس چه میباشد .نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


خرید اکانت ماینکرافت SEMI FULL ACCESS

برچسب ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X
question