رضایت اسکوئر انیکس از عرضه Outriders روی گیم پس

outriders

عرضه بازی Outriders  روی ایکس باکس گیم به نفع اسکوئر انیکس تمام شده است.

بازی Outriders

شرکت اسکوئر انیکس عقیده دارد تصمیم آن‌ها مبنی بر عرضه بازی Outriders روی ایکس باکس گیم  از لحاظ جلب گیمرها به نفع خودشان بوده است. این بازی Outriders در تاریخ ۱۲ فروردین برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی‌ سی عرضه شده و  همان‌طور که اشاره شد این بازی از همان روز انتشار در دسترس کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس نیز قرار گرفته و این  اتفاقیست که به نفع اسکوئر انیکس انجام شده است.

یوسوکه ماتسودا، مدیریت اسکوئر انیکس در جریان گزارش مالی این شرکت گفته  با اینکه این بازی در ابتدای راهِ عرضه مشکلاتی نظیر باگ‌های فنی داشته است اما ایشان بر این باورند Outriders به‌عنوان یک مجموعه جدید آغاز خوبی داشته و البته این صحبت‌ها در تاریخ ۲۳ اردیبهشت صورت گرفته شده اما به‌تازگی به زبان ترجمه پذیرترِ انگلیسی در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته‌ است .

ماتسودا همچنین در صحبت‌های خود گفت: «علاوه‌بر این، ما همچنین از ضریب بسیار  بالای فروش دیجیتالی بازی شگفت‌زده شدیم و تعداد کاربران فعال نیز از انتظارات ما فراتر رفت. همچنین معتقدیم که در دسترس قرار دادن بازی Outriders از روز انتشار در ایکس باکس گیم  نیز به نفع ما تمام شده است.» بد نیست به یاد بیاورید که اسکوئر انیکس چندی پیش اعلام کرد تعداد کاربران Outriders از ۳.۵ میلیون نفر گذشته و این شرکت معتقد که Outriders می‌تواند به مجموعه بزرگِ بعدی آن‌ها تبدیل شود. این بازی همچنین یکی از شاخص‌ترین بازی‌های ترد پارتی بود که از روز عرضه در دسترس کاربران ایکس باکس گیم پس قرار گرفت.

سال ۲۰۱۴ توام با اتفاقات بسیاری در دنیای بازی‌های ویدیویی است. اما شاید بتوان ساخت Destiny را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای آن تلقی کرد و این اثر اگر چه نتوانست به آن درجه از انتظارات خواسته شده  برسد که ما منتظرش بودیم، اما توانست ژانر چنین عناوینی را تا حدودی دست‌خوش تحول کند. بانجی با عرضه اثر مذکور، یک قدم به خلق دوباره عناوینی نظیر نسخه‌های ابتدایی مجموعه Halo نزدیک‌تر شد و آغازگر ظهور آثار جدید با تمی مشابه بود.

 

Outriders

 

بازی Outriders، ساخته جدید استودیو People Can Fly نیز در نگاه اول شباهت‌های بسیاری با Destiny و دنباله آن دارد. ما شاهد یک اثر شوتر سوم شخص علمی تخیلی آنلاین هستیم که کلیشه نابودی زمین، باری دیگر درون آن در حال تکرار شدن است. البته در ادامه مشخص می‌کنیم که نباید چندان به نگاه اول اطمینان داشت.

استودیو مذکور بیشتر سابقه همکاری در ساخت عنوان اول مجموعه Gears of War را در کارنامه خود ثبت کرده است و ما زحمات این سازنده را در ساخت Bulletstorm فراموش نخواهیم کرد. اما گیمرهای جدیدتر امروزه بیشتر آن را به واسطه سهم عظیم در ساخت Fortnite می‌شناسند. Gears of War و Fortnite به عنوان بازی‌هایی جذاب و محبوب، از اجزای یکسانی تشکیل شده‌اند و Outriders نیز با بهره‌گیری از مهارت استودیو در ساخت این بازی‌ها، پا به عرصه گذاشته است.

روایت و شخصیت‌پردازی

داستان اصلی بازی برای یک اثر نقش‌آفرینی اصلاً طولانی نیست و اگر قرارباشد که مقایسه ای انجام شود Outriders حرفی برای گفتن ندارد. ولی در ابتدا باید مشخص کنیم که مقایسه با عناوین دیگر در این زمینه امری مهم به شمار نمی‌رود. کیفیت داستان و روایت بازی از کمیت آن مهم‌تر است و ما نیازی به  ساعت ها فلسفه‌ بافی برای سر انجام این بازی نداریم .

شما به عنوان یک «Outrider» از معدود افرادی هستید که پس از نابودی زمین و نسل بشر که رو به انقراض هست به سیاره‌ای دیگری به نام Enoch پا می‌گذارید. با این حال اوضاع چندان جالب پیش نمی‌رود و گروه شما در همان لحظه‌های اول شروع دوباره  با یک طوفان سهمگین به نام The Anomaley روبه‌رو می‌شود و اندک دریچه امید گروه رو به خاموشی می‌رود. پس از گذشت این اتفاقات، شما قدرت‌های فراطبیعی زیادی را کسب خواهید کرد و حال باید هدف خود را با قاطعیت بیشتری طی کنید.

هر Lore و تاثیری که خواندن متن آن‌ها در رابطه با فهمیدن پیش‌زمینه داستان بازی دارد، بسیار جالب به نظر می‌رسد. مشخصاً زمان بسیاری صرف تهیه آن‌ها شده است و نویسندگان با در نظر گرفتن ابعاد زیادی شروع به نوشتن کردند و قسمتی از اتفاقاتی که در روند داستان رخ می‌دهند و حتی ماهیت شخصیت‌هایی که شما با آن‌ها به تجربه بازی می‌پردازید، از طریق یادداشت‌های موجود در بازی و مواردی که به تدریج بدست میاورید آشکار می‌شوند.


خرید بازی Watch Dogs 2

برچسب ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X
question