صدرنشینی مجدد Resident Evil: Village

Resident Evil Village Cover

در جریان جدول فروش هفتگی انگلستان در هفته منتهی به یک خرداد ماه، شاهد صدرنشینی مجدد بازی Resident Evil Village هستیم.

Resident Evil: Village

در جریان هفته گذشته و جدول فروش هفتگی انگلستان، شاهد عرضه بازی Mass Effect: Legendary Edition و صدرنشینی آن بودیم. این در حالی است که در جریان جدول فروش این هفته، جدیدترین ساخته کپکام یک بار دیگر صدر جدول را از آن خود کرده است.

در جریان هفته منتهی به یک خرداد ماه (۲۲ مِی)، بازی Resident Evil Village صدر چارت فروش انگلستان را از آن خود کرده است. این در حالی است که Miitopia، انحصاری جدید نینتندو سوییچ، در هفته اول عرضه خود در رتبه دوم قرار گرفته است. در ادامه، بازی Mass Effect: Legendary Edition در رتبه سوم و بازی‌های Spider-Man: Miles Morales و Animal Crossing: New Horizons به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

در نیمه دوم جدول فروش هفتگی بریتانیا، بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury در رتبه ششم و Grand Theft Auto V هم در رتبه هفتم قرار گرفته است. در انتهای جدول هم بازی Mario Kart 8 Deluxe درکنار نسخه نیستند و سوییچ Minecraft و New Pokemon Snap، در رتبه‌های هشتم، نهم و دهم قرار گرفته است.

 

Resident Evil: Village

 

این بازی کلی ویژگی جدید و نوآوری‌های جذاب دارد اما همه این‌ها در جایی که باید به اوج خودشان برسند و به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده شود، می‌بینیم که کپکام یک دفعه بیخیالشان می‌شود و به شکلی ساده از درست جمع کردنشان می‌گذرد. برای مثال، حالا دنیای بزرگی پیش رویمان است که به شکل جذابی همه چیزش به هم متصل است. این ویژگی در نسخه‌های کلاسیک رزیدنت اویل هم بود اما اضافه‌تر کردن یک هاب اصلی به دهکده بازی، باعث شده تا پیوستگی دنیای Resident Evil Village به بازی‌هایی نظیر نسخه ابتدایی دارک سولز شبیه شود.

این اتفاق به شدت جذابی است و باعث می‌شود تا گشت و گذار در دنیای بازی به شکل شگفت‌انگیزی جذاب‌تر شود. هر باری که شما پا در مسیری می‌گذارید، در نهایت به همان میدان اصلی دهکده برمی‌گردید و بعد از یکی دو باری که این اتفاق می‌افتد، فقط می‌خواهید ببینید که بازی چطور یک راه برگشت دیگر برای رسیدن به این هاب را پیش رویتان می‌گذارد. این بازی در همین مسیرهای برگشت، آیتم‌های ارزشمند بسیاری را هم مخفی کرده که می‌توانید با پیمودن یک سری ساید کوئست و حل کردن چند پازل مختلف به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

بنابراین ما در Resident Evil Village دنیایی داریم که هم با معماری و پیوستگی فوق‌العاده‌اش شگفت زده‌تان می‌کند و هم دلایلی برای گشت و گذار در آن وجود دارد. اما مسئله اینجاست که آیا اصلا چنین دنیایی به درد یک بازی ترسناک می‌خورد؟ درست است که ایده کلی دنیای بازی جذابتر به نظر می‌رسد اما این تصمیم کپکام در نهایت باعث شده تا از بار ترس بازی حین چرخیدن در محیط به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

برچسب ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X
question