غیبت ریمیک بازی The Sands of Time

prince of persia

یوبیسافت اعلام کرد که در رویداد Ubisoft Forward خبری از حضور بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake نخواهد بود و ارایه اطلاعات به زمان مناسبتری موکول خواهد شد.

بازی  The Sands of Time

باتوجه به نزدیک شدن  زمان برگزاری رویداد جذاب و مورد انتظار E3 2021، رفته‌رفته بازی‌سازان و ناشران فهرست آثاری که در این مراسم حضور داشته را منتشر می‌کنند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که به‌تازگی یوبیسافت نیز به‌عنوان یکی از استودیوهای بزرگ فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی فهرست آثار انتخابی خود جهت حضور در رویداد یوبیسافت فوروارد را منتشر کرده است. یکی از بازی‌هایی که غیبت آن در این رویداد به چشم می‌خورد بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake است.

در حال حاضر جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش این استودیوی بازی‌سازی ضمن تایید غیبت این بازی، اعلام کرد که در زمان مناسب دیگری اطلاعات تکمیلی را در اختیار طرفداران قرار خواهیم داد. «ما برای انتشار این بازی در سال آینده پیشرفت بسیار زیادی کرده‌‌ایم. در حال حاضر اما آمادگی لازم جهت ارایه اطلاعات اضافی را نداریم. در زمان مناسب حتما جزییات جدیدتری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.»

 

Prince of Persia Sands of Time Remake Trailer

 

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake قرار بود اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار شود؛ اتفاقی که به نظر میرسد بعد از دو بار به تاخیر افتادن تا سال آینده نباید منتظر تجربه این نسخه بازسازی شده از یکی از پرطرفدارترین آثار یوبیسافت باشیم. این بازی قرار است برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و احتمالا نینتندو سوییچ در دسترس عموم قرار گیرد.

پس از غیبت طولانی سری و لیک‌هایی که صبح از بازی به بیرون درز پیدا کردند، بازسازی بازی Prince of Persia: The Sands of Time توسط یوبیسافت معرفی شد. بازی در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ برای پلتفرم‌های PS4، Xbox One و PC منتشر خواهد شد.در مورد انتشار بازی برای کنسول‌های نسل بعد حرفی گفته نشد.

غیر از نسخه‌ی دو بعدی پرنس آو پرشیا که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد، Sands of Time از نمادین‌ترین بازی‌های فرنچایز است. بازی در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و با شخصیت اصلی دلربا، گیم‌پلی آکروباتیک و سیستم بازگرداندن زمان توانست خیلی از گیمرها را به خود جذب  کند.

از آن پس، یوبیسافت کمی در جهت‌دهی به این مجموعه دچار مشکل شد. دنباله‌ی Sands of Time – یعنی Warrior Within – با تم جدی‌ و سنگین‌تر حس شاد نسخه‌ی قبلش را از بین برد. طرفداران بازی بعد از آن (The Two Thrones) را بیشتر دوست داشتند اما در سال ۲۰۰۸ یوبیسافت بازی را با نام ساده‌ی Prince of Persia ریبوت کرد. این ریبوت نتوانست آن‌طور که باید و شاید گیمرها رو به خود جذب کند و یوبیسافت در ۲۰۱۰ به دنباله‌ی بازی‌های پیشین The Forgotten Sands را به بازار عرضه کرد که آن هم به عقیده‌های خیلی از گیمرها فراموش‌شدنی بود.

از آن موقع تا کنون،‌ پرنس آو پرشیا سکوت اختیار کرده و برادر ناتنی سری – یعنی اساسینز کرید – می‌درخشد.

ریمیک و بازسازی بازی‌ها یک استراتژی جدید است که تقریبا تمام کمپانی نهایت استفاده  از آن را میبرند. با بهره‌گیری از قابلیت خارق‌العاده‌ای که نوستالژی دارد، استودیوهای مختلف توانسته‌اند دل گیمرها را به‌دست بیاورند. با این‌که بازی‌های بسیار باکیفیتی همچون ریمیک Final Fantasy VII را دیده‌ایم، بازسازی بازی Prince of Persia: The Sands of Time تا حدودی عجیب به‌نظر می‌رسد.

توسعه‌ی این بازی توسط استودیوهای Ubisoft Mumbai و Ubisoft Pune خواهد بود که تجربه‌ی زیادی در توسعه‌ی بازی‌های عظیم AAA را ندارند. واضح است که یوبی‌سافت تلاش و بودجه‌ی زیادی در اختیار توسعه‌ی این بازسازی نداده است، ولی همان‌طور که در استریم گفته شد، این اولین ریمیک شرکت یوبی‌سافت بوده، پس احتمالا در این راه تجربه های زیادی را کسب خواهند کرد.

باید منتظر بمانیم و بینیم یوبیسافت در رویداد Ubisoft Forward که در ۲۲ خردادماه راس ساعت ۲۳:۳۰  میخواهد برگزار کند، چه برنامه‌‌های جذابی  را برای علاقه‌مندان خود در نظر دیده است؟ دوستان عزیز شما هم میتوانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


خرید اکانت ماینکرافت SEMI FULL ACCESS

برچسب ها
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X
question